Deň 27. 01. 2017 bol pre nás, študentov 3. ročníka, študijného programu Regionálny cestovný ruch, obohatený o exkurziu v Bratislave, kde sa konal 24. ročník veľtrhu gastronómie DANUBIUS GASTRO.
Cieľom exkurzie bolo oboznámiť sa s najnovšími trendami v oblasti gastronómie a hotelierstva od profesionálnych prístrojov, cez nábytok, potraviny, nápoje, až po obalové materiály, obchody a reklamu. Prvotným cieľom našej exkurzie však bolo nadobudnutie nových kontaktov v cestovnom ruchu pre naše ďalšie uplatnenie.
Gastrofestival sa v priebehu fungovania na Slovensku vyprofiloval na rozhodujúce podujatie vo svojom segmente nie len na domácom trhu, ale aj v stredoeurópskom regióne. Na prezentácií sa podieľali nie len profesionáli vo svojom odbore, ale aj mnohé stredné školy. Danubius Gastro patrí medzi podujatia, kde sa stretávajú ľudia s profesionálnych záujmom o gastronómiu so širokou verejnosťou. Odborným návštevníkom slúži na rozšírenie svojich vedomostí a oboznámenie sa s technologickými novinkami pre hotely, reštaurácie, penzióny a pod. Široká verejnosť spozná nové možnosti v oblasti gastronómie, nahliadne do spôsobov prípravy jedál, poprípade môže ochutnať a načerpať novú inšpiráciu.
Novinkou na tohtoročnom podujatí bolo Kávové mestečko, v ktorom prebiehala súťaž baristov z celého Slovenska v správnom spôsobe prípravy kávy, kde ich hodnotila odborná porota. Okrem toho sme mali možnosť vidieť Pekárenskú šou, METRO Kuchársky päťboj alebo cukrárenské umenie v Poézií gastronómie. Veľkému záujmu z našej strany sa tešili aj kulinárske špeciality stánkov z Talianska a Kuby, v ktorých na oživenie hrala živá hudba.
Hlavným partnerom podujatia Danubius Gastro bol Kaufland Slovenská republika, ktorý v duchu svojho hesla „Z lásky k Slovensku“ podporuje slovenských producentov.
Súčasťou výstavy bol 23. medzinárodný veľtrh cestovného ruchu ITF Slovakiatour, ktorý patrí medzi najväčšie podujatia v regióne strednej Európy. Návštevníkom, ktorí chcú cestovať, sprostredkúva komplexný prehľad ponuky zájazdov a ciest do zahraničia, ale aj po Slovensku. V rámci veľtrhu sa prezentovali cestovné kancelárie, ktoré propagovali najnovšie trendy v oblasti dovolenkových pobytov. Prítomné boli aj viaceré krajské a oblastné organizácie cestovného ruchu (OOCR), ktoré sa snažili o čo najlepšiu prezentáciu svojich regiónov, napríklad prostredníctvom hier, pri ktorých sa mohol návštevník niečo nové dozvedieť a zároveň vyhrať.
Z exkurzie máme viac než pozitívne pocity. Pevne verím, že v budúcnosti nebudem jediná, ktorá opäť navštívi tento veľtrh J
Za 3. ročník Lenka Mišková