Regionálny cestovný ruch (Bc.)
Študijný program Regionálny cestovný ruch je akreditovaný v študijnom odbore 8.1.1. cestovný ruch. Bakalársky stupeň štúdia je 3-ročný a ponúka na Slovensku jedinečný model prepojenia teoretickej výučby s hospodárskou praxou.
K teoretickej príprave sa počas tretieho ročníka v rámci tretieho trimestra* pripája 3-mesačná súvislá odborná prax v podnikoch a inštitúciách cestovného ruchu.
Cieľom študijného programu je vyškolenie odborníkov, ktorí budú teoreticky aj prakticky pripravení a schopní uplatniť sa na súčasnom trhu práce v sektore cestovného ruchu na Slovensku aj v zahraničí. Osobitosťou študijného programu je možnosť bilingválneho štúdia v slovenskom a v maďarskom jazyku s cieľom zabezpečiť prípravu odborníkov pre odvetvie cestovného ruchu v národnostne zmiešanom prostredí slovensko-maďarského pohraničia. V rámci štúdia sa kladie dôraz aj na cezhraničnú spoluprácu a regionálnu kohéziu.
*3. ročník je organizovaný na tri trimestre
Obsah bakalárskeho štúdia:
teória cestovného ruchu, manažment a marketing cestovného ruchu, odborné predmety cestovného ruchu (hotelierstvo, gastronómia, someliérstvo), ekonomicko-právne disciplíny (ekonómia, matematika, štatistika, ekonomika podniku, financie a dane, základy práva ) regionálny rozvoj cestovného ruchu s dôrazom na cezhraničnú spoluprácu
cudzie jazyky (anglický/nemecký a vybraný stredoeurópsky jazyk – maďarský, poľský, český)
Manažment regionálneho cestovného ruchu (Mgr.)
Dvojročný študijný program je akreditovaný v študijnom odbore 8.1.1. cestovný ruch a poskytuje rozšírené poznatky z riadenia cestovného ruchu ako prierezového odvetvia národnej ekonomiky.
Cieľom študijného programu je pripraviť kvalifikovaných manažérov cestovného ruchu, ktorí budú pripravení zastávať seniorské manažérske pozície a budú schopní riadiť podniky a destinácie cestovného ruchu. Štúdium je možné absolvovať v slovenskom jazyku alebo čiastočne v maďarskom jazyku, s cieľom zabezpečiť prípravu manažérov aj pre oblasť národnostne zmiešaného prostredia slovensko-maďarského pohraničia. V rámci štúdia sa okrem ekonomických disciplín kladie dôraz na rozvoj manažérskych zručností a interkultúrnu komunikáciu v cestovnom ruchu. V rámci štúdia rezonuje problematika stredoeurópskeho regiónu vymedzeného krajinami V4.
Obsah magisterského štúdia:
Ekonómia cestovného ruch, regionálny rozvoj cestovného ruchu, makromarketing v cestovnom ruchu, manažment regionálneho cestovného ruchu, legislatíva v cestovnom ruchu, metodológia výskumu v cestovnom ruchu, hotelové informačné systémy a e-turizmus, regionálne plánovanie a tvorba stratégií cestovného ruchu, hotelový kontroling, hodnotenie investičných zámerov v cestovnom ruchu, manažérstvo kvality v cestovnom ruchu, trvalo udržateľný cestovný ruch, manažérske zručnosti, interkultúrna komunikácia v anglickom/nemeckom jazyku