Možnosti uplatnenia absolventa bakalárskeho programu sú predovšetkým na juniorských manažérskych pozíciách:
- v podnikateľskej sfére (v manažmente podnikov cestovného ruchu a pri poskytovaní služieb cestovného ruchu),
- vo verejnej správe a samospráve (odborní referenti na odboroch a referátoch cestovného ruchu, regionálneho rozvoja a pod.),
- v samosprávnych inštitúciách a verejno-súkromných organizáciách cestovného ruchu (manažéri a referenti v oblastných a regionálnych organizáciách cestovného ruchu, združeniach cestovného ruchu, turistických informačných centrách a pod.),
- v regionálnej politike na úseku rozvoja cestovného ruchu a cezhraničnej spolupráce (napr. v regionálnych rozvojových agentúrach),
Absolvent bakalárskeho štúdia je schopný tvoriť produkty cestovného ruchu, zostavovať programy rozvoja cestovného ruchu, organizovať a viesť pracovný kolektív, riadiť obchodno-prevádzkové procesy v podnikoch cestovného ruchu, máprimerané prevádzkové zručnosti a vedomosti o uplatňovaní princípov udržateľného cestovného ruchu a spoločensky zodpovedného podnikania. Kvalifikovane zvládne kontakt s klientelou a obchodnými partnermi. V cestovnom ruchu môže aj súkromne podnikať.
Možnosti uplatnenia absolventa magisterského programu sú predovšetkým na seniorských manažérskych pozíciách (stredný a vrcholový stupeň riadenia):
- V štátnej správe a samospráve ako vedúci pracovníci na odboroch a referátoch cestovného ruchu, regionálneho rozvoja a pod., ako odborníci na makromarketing a tvorbu marketingových stratégií a koncepcií propagácie cieľových miest cestovného ruchu;
- V samosprávnych inštitúciách a verejno-súkromných organizáciách cestovného ruchu ako riadiaci pracovníci, napr. v manažérskych organizáciách cestovného ruchu (oblastných a krajských organizáciách cestovného ruchu), združeniach cestovného ruchu, turistických informačných kanceláriách;
- V regionálnej politike na úseku rozvoja cestovného ruchu a cezhraničnej spolupráce ako projektoví manažéri v regionálnych poradenských a projektových organizáciách (rozvojových agentúrach) a ako odborníci na tvorbu strategických rozvojových dokumentov, aj cezhraničných a nadnárodných – stratégií, koncepcií, územných plánov rozvoja;
- v podnikateľskej sfére pri manažovaní podnikov cestovného ruchu ako vedúci pracovníci, napr. riaditeľ ubytovacieho zariadenia, resp. manažér/prevádzkar jeho jednotlivých stredísk, prevádzkar stravovacieho zariadenia, vedúci rekreačného zariadenia, riaditeľ cestovnej kancelárie a pod.
- v odbornom školstve (podmienkou je absolvovanie štúdia pedagogického minima) a vo vedeckom výskume
Absolvent magisterského štúdia disponuje rozsiahlymi odbornými a metodickými vedomosťami z odboru cestovného ruchu, je schopný analyzovať problémy, navrhovať a realizovať riešenia a vyhodnotiť dopady ekonomických a manažérskych rozhodnutí. Má rozvinuté komunikačné, prezentačné a analytické zručnosti a schopnosti nevyhnutné pre výkon vyšších manažérskych a odborných funkcií v cestovnom ruchu. Sleduje najnovšie trendy, poznatky, ktoré dokáže implementovať pri riešení problémov v podnikoch a destináciách cestovného ruchu, alebo pri realizácii projektov cestovného ruchu.