V dňoch 19. a 20. novembra 2013 sa na pôde FSŠ konal cyklus výberových prednášok o cestovnom ruchu. Mónika Hartl z Katolíckej univerzity Petra Pázmánya v Ostrihome počas svojho prednáškového pobytu na Katedre cestovného ruchu prezentovala tri zaujímavé prednášky.
Prvá prednáška na tému „Víno, marketing vína, vínny cestovný ruch a vínne cesty“ , ktorá sa konala dňa 19.11.2013, sa stretla s veľkým záujmom študentov 1. ročníka št. programu Regionálny cestovný ruch. Lektorka v úvode predstavila problematiku vína a jeho miesto v ponuke cestovného ruchu v regiónoch s priaznivými podmienkami na rozvoj vínneho cestovného ruchu. Následne poukázala na súvislosti medzi klasickým marketingom a marketingom vína a ozrejmila študentom špecifiká marketingu vína na trhu cestovného ruchu. Ďalej charakterizovala osobitosti vínneho cestovného ruchu a predstavila inovatívne postupy tvorby balíkov vo vínnom cestovnom ruchu. Záver prednášky patril charakteristike jednotlivých typov vínnych ciest, ich klasifikácii a identifikovaniu súvislostí medzi vidieckym, dedinským a vínnym cestovným ruchom.
V druhej prednáške, ktorá sa konala 20.11.2013, na tému „Cezhraničné rozvojové projekty na príklade európskeho zoskupenia územnej spolupráce Ister-Granum“ (EGTC – European Grouping of Territorial Cooperation) sa lektorka Hartl venovala aktuálnej problematike cezhraničnej spolupráce na slovensko-maďarskom pohraničí s dôrazom na regionálny cestovný ruch a poukázala na existujúce silné a slabé stránky ako aj príležitosti a ohrozenia ďalšieho rozvoja predmetného územia regiónu Ister-Granum, ktoré tvorí 40 obcí z okresov Nové Zámky, Levice a Komárno na slovenskej strane a 46 obcí župy Komárom-Esztergom. Študentom lektorka predstavila už realizované projekty aj možné smery ďalšieho rozvoja a spolupráce v uvedenom území.
Posledná z cyklu prednášok sa venovala problematike spoločenskej zodpovednosti a jej uplatňovaniu v marketingu cestovného ruchu. Lektorka v rámci prednášky predstavila genézu marketingu, vývoj marketingového myslenia od orientácie na výrobu až po zodpovedný prístup voči spoločnosti. Poukázala na možnosti uplatňovania spoločenskej zodpovednosti v marketingovom mixe produktov cestovného ruchu a na konkrétnom príklade vysvetlila špecifiká spoločensky zodpovedného marketingu.
Týmto chceme pani Mónike Hartl poďakovať za zaujímavé a aktuálne témy prednášok a študentom a kolegom za ich aktívnu účasť. Aj na základe priaznivej odozvy publika pani Hartl navrhla možnosť usporiadať spoločnú prezentáciu a ochutnávku vín z regiónu Ister-Granum na pôde našej fakulty na jar 2014, za čo sme nesmierne radi a túto ponuku prijímame.
Kolektív Katedry cestovného ruchu
Pozn.: Prednáškový cyklus Móniky Hartl sa uskutočnil na základe bilaterálnej dohody FSŠ UKF a Fakulty Vitéza Jánosa o spolupráci v rámci programu Erasmus.