Katedra cestovného ruchu FSŠ UKF v Nitre dňa 20. 3. 2015 zorganizovala pre študentov odboru Regionálny cestovný ruch a ostatných príbuzných odborov prednášku o histórii, prítomnosti ale aj budúcnosti spoločnosti Kempinski na globálnom trhu cestovného ruchu. O veľmi zaujímavé a pre budúcich hotelierov potrebné informácie sa podelil personálny riaditeľ spoločnosti BHP, a.s., prevádzkujúcej hotely spoločnosti Kempinski na Slovensku, pán Michal Bursík.
V rámci prednášky nám p. Bursík predstavil úspešný projekt luxusného päťhviezdičkového hotela Kempinski Hotel River Park v Bratislave, ktorý je opakovane oceňovaný ako Najlepší hotel na Slovensku (TREND Top Hotely). Kempinski, najstaršia luxusná hotelová európska spoločnosť, ktorá vznikla v roku 1897, je úspešnou značkou na trhu, ktorá má svoju cenu. Kempinski Hotel River Park v Bratislave je orientovaný na biznis klientelu, ktorej ponúka tradíciu, ale aj európsky rozmer luxusu. Vyškolení, vzdelaní a kvalifikovaní pracovníci sú ďalšou ukážkou toho, že sa naozaj jedná o top hotel na úrovni.
Tento skúsený človek nám dovolil nahliadnuť do systému a chodu jedného zo 75 hotelov spoločnosti Kempinski. Poukázal na nevyhnutné predpoklady, vlastnosti a zručnosti personálu pôsobiaceho v tejto spoločnosti. Zároveň nás, študentov cestovného ruchu, motivoval ku vzájomnej spolupráci. Predsa len, kto by nechcel začať budovať svoju kariéru už počas štúdia na univerzite? Výhodou je profesionálne zaškolenie a iné benefity, ktoré hotel ponúka každému, kto má naozaj potenciál, chuť učiť sa, cestovať a spoznávať aj iné krajiny vo svete, kde Kempinski pôsobí. Takto spoločnosť vytvára reálny priestor na kariérny rast. V pamäti študentov určite utkvela aj vyslovená veta pána riaditeľa – ,,Hotelier is not a job but a way of life“, čo znamená, že v prípade Kempinski nejde len o prácu, ale o určitú cestu života, ktorú má možnosť si vybrať nejeden študent cestovného ruchu.
Časť prednášky bola venovaná aj výnimočným službám, ktoré hotely Kempinski poskytujú svojím hosťom. Pre hostí Kempinski Hotel River Park Bratislava, ako aj pre iné hotely spoločnosti sú k dispozícií tie najluxusnejšie služby, medzi ktoré patrí napríklad Limousine Servis – Rolls Royce, heliport na streche hotela, Valet Parking, Concierge a mnoho ďalších. Taktiež jedným zo špecifík služieb v hoteloch Kempinski je skutočnosť, že namiesto Room Service poskytujú službu „In Room Dining“, kde sa do popredia dostávajú najkvalifikovanejší čašníci, stolovanie na izbe, degustácia, čerstvosť, s docielením pocitu ako keby ste boli v hotelovej reštaurácií.
Prednáška pána Bursíka splnila svoj cieľ. Mnohí sme odchádzali so silnou motiváciou na sebe pracovať. Aj vďaka novým poznatkom z praxe sme o krok vpred. Ďakujeme za cenné informácie a už teraz sa tešíme na návštevu hotela Kempinski River Park Bratislava v apríli tohto roku, kde si pozrieme a vyskúšame všetko naživo.
Lucia Zemanovičová
Študentka 2. ročníka
študijného programu Regionálny cestovný ruch