Počas letného semestra sme absolvovali časť výučby predmetu Hotelový manažment s p. Ladislavom Olcsvárym – riaditeľom hotela Mercure**** v Bratislave. Bola to pre nás ďalšia praktická časť výučby. Na hotelierstvo sa dá pozrieť z hľadiska teoretického, ale aj praktického. Vyučovanie s pánom riaditeľom bolo po celý čas vedené práve v praktickom „duchu“.
Je veľmi zaujímavé zistiť, že veci, aplikácie, programy, s ktorými sme v dennom kontakte, patria do moderných marketingových nástrojov, ktoré sa využívajú aj vo svete hotelierov. Postupne sme si tak začali skladať „mozaiku“ informácií. Boli nám podané informácie ohľadom zisku, marketingu, značky, kvality, zážitku, snobského ekonomického efektu, revenue manažmentu, segmentácie a mnohých iných pojmov. Píšem to len v skratke, pretože tak autentický výklad by som určite nezachytil presne. Dané hodiny boli veľkým spestrením, pretože sme mali možnosť vidieť a počuť znova inú filozofiu podnikania. Čím viac názorov, filozofií, informácií z praxe dostaneme, tým väčší je predpoklad, že sa na nás niečo z toho uchytí. Môžeme si tiež vybrať z každého niečo a pripojiť tam svoj prvok.
Súčasťou hodnotenia bol aj projekt s názvom „virtuálny hotel“. Boli sme rozdelení do skupín, následne sme podľa zadaných kritérií museli vypracovať projekt. Motivačný prvok predstavoval určitý počet bodov k záverečnému hodnoteniu z predmetu Hotelový manažment, ale aj štedrá ponuka víkendového pobytu od hotela Mercure****. Motivátor to bol veľmi presvedčivý a súťaživosť v kombinácii s lukratívnou odmenou spravili svoje. Aktivitou prekypovala každá zo skupín, čoho výsledkom bolo 5 unikátnych projektov.
Svet hotelierov je veľký, preto snaha odlíšiť sa a byť úspešným musí byť čím ďalej, tým väčšia. Dané prednášky nám poskytli praktický náhľad na všetky teoretické veci, ktoré sme sa doteraz naučili, ale s veľkou pridanou hodnotou. Pánovi riaditeľovi touto cestou ďakujeme za jeho nadšenie, ktoré na nás dokázal preniesť.
Dávid Piterka
2. ročník
Regionálny cestovný ruch